loading...
رنگارنگ از همه چی
مدیر بازدید : 466 چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

آشنـایی با 12 دریـاچه شگفـت انگیـز ایـران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در ایران 28 دریاچه طبیعی و 9 دریاچه‌ كه براثر ساخت سد شكل گرفته وجود دارد ؛ از این میان 12 دریاچه پرطرفدار طبیعی كشور را بشناسید.


میلیون‌ها سال از زمانی كه كل كره زمین را آب فرا گرفته بود، می‌گذرد و سهم ایران از آن همه آب، داشتن بزرگترین دریاچه جهان و دومین دریاچه شور جهان شد. دریای مازندران، بزرگترین دریاچه جهان كه بین ایران و جمهوری‌های استقلال یافته شوروی مشترك است و آنقدر بزرگ است كه آن را دریا می‌نامند و دریاچه ارومیه كه دومین دریاچه شور جهان است.

امكانات گردشگری در كنار دریاچه‌های ایران، آنها را به جاذبه‌های گردشگری پررونقی تبدیل كرده كه هرچه هواگرم‌تر می‌شود، طرفداران آنها هم بیشتر می‌شود. خیلی از دریاچه‌های ایران آنقدر معروف هستند كه نیازی به معرفی ندارند اما برخی دیگر نیز هستند كه گردشگران كمتری دارند و برخی دیگر نیز خشك شده‌اند و كویرند. به هرحال به هریك از این دریاچه‌ها كه برای گردش و سرگرمی ‌می‌روید حواستان به پاكیزه نگه داشتن دریاچه باشد و از انداختن هرگونه زباله حتی مواد خوراكی كه تغییر رژیم غذایی جانداران دریاچه را سبب می‌شود، خودداری كنید.


دریای مازندران

موقعیت: استان‌های گلستان، گیلان و مازندران


طول دریای مازندران حدود ۱۰۳۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۱۹۶ تا ۴۳۵ کیلومتر است. این دریا دارای تنوع زیستی متفاوتی است كه مهمترین آن ماهی‌های خاویاری است هرچند كه به دلیل صیدهای غیرمجاز نسل ماهیان خاویاری ‌رو به انقراض است.


مدیر بازدید : 1328 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)
استان آذربايجان غربي - اروميه (اورميه) - ياشاسين آذربايجان بي نظير

---------------------------------------------------------------------------------------------
درياچه مارميشو - اروميه

[تصویر:  e0cyjoxnafxqsrvctmxk.jpg]

مدیر بازدید : 695 سه شنبه 13 فروردین 1392 نظرات (0)

روستای کردان

روستای کردان از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ است. این روستا در ارتفاع یکهزار و 350 متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا از جنوب با اتوبان کرج - قزوین و از شرق با شهرستان کرج همسایه است.

روستای کردان 3

مدیر بازدید : 617 سه شنبه 13 فروردین 1392 نظرات (0)

اوشان و فشم از جمله شهرستان های استان تهران هستند که در منطقه رودبارقصران شهرستان شمیرانات قرار دارند. هر دو آنها حدود 25 تا 35 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارند. برای رفتن به فشم می توان از انتهای بزرگراه لشکرگ در شمال شرق تهران یا از مسیر بزرگراه بابایی کمک گرفت. هر دو این مسیرها به یک میدان کوچک که ابتدای راه پر پیچ و خم اوشان و فشم است، منتهی می شوند. پس از طی مسیر سراشیبی پر پیچ به دوراهی اوشان و فشم و ییلاق لواسان می رسیم که از سمت راست به لواسان و از سمت چپ به فشم می رسد. 4 کیلومتر مانده به فشم، یک دوراهی است که مسیر سمت چپ به اوشان، باغ گل، ایگل، آهار و شکرآب منتهی می‌ شود.

اوشان فشم 3

مدیر بازدید : 435 سه شنبه 13 فروردین 1392 نظرات (0)

جاذبه های گردشگری و توریستی فرانسه پاریس : پاریس ،شهر نور یا شهر مُد، پایتخت و بزرگترین شهر فرانسه است و در شمال این کشور، بر روی رودخانه سین واقع شده است. نام این شهر از از قبیله ساکن آن یعنی پاریسی گرفته شده و از سال ۱۸۶۰ تا امروز، بسیاری از مناطق آن همچنان دست نخورده باقی مانده اند. پاریس یکی از مراکز مهم تجاری و فرهنگی دنیا محسوب میشود و تاثیرات آن بر روی سیاست، رسانه ها، مُد، علم و هنر بسیار قابل توجه است. با اینکه این شهر بسیار بزرگ و پر جمعیت است، تقریباً تمام مناطق شهر ارزش دیدن را دارند. پاریس سالانه ۴۵ میلیون توریست را به خود جذب میکند که ۶۰% آنها توریست های خارجیند. بهترین زمان رفتن به این شهر، در طول بهار معروف پاریس و بین ماه های آوریل و ژوئن، یعنی زمانی که این شهر آفتابی است می باشد.

برج ایفل

مدیر بازدید : 937 سه شنبه 13 فروردین 1392 نظرات (0)

جاذبه های گردشگری و توریستی اسپانیا بارسلونا : بارسلون مرکز و پر جمعیت ترین شهر ایالت کاتالونیای اسپانیاست و در ساحل شمال شرقی مدیترانه ای اسپانیا واقع شده. تاریخچه غنی این شهر به ۲۰۰۰ سال قبل یعنی زمانی که بعنوان شهری رومی به نام بارسینو خوانده میشد برمیگردد. بارسلون در زمینه های مالی، اقتصادی، رسانه، سرگرمی، هنر، تجارت جهانی، آموزش و توریسم در سطح جهانی مطرح است و یکی از بنادر مدیترانه ای مهم اروپا را در خود جای داده. این شهر سالانه پذیرای ۵ میلیون توریست است و بعد از لندن، پاریس و رم پر بازدیدکننده ترین شهر اروپا محسوب میشود. آب و هوای بارسلون مدیترانه ایست و دارای زمستان های ملایم و مرطوب و تابستان های خشک است.

جاذبه پارک گوئل

مدیر بازدید : 388 سه شنبه 13 فروردین 1392 نظرات (0)

اکراین کشوری پرجاذبه در اروپای شرقی است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و مجموعه ای از آثار تاریخی باستانی را دربرگرفته است. زیبایی رنسانس مانند کشور و کلان شهرهای مد و زیبایی نیز یکی دیگر از جاذبه های این کشور است.

تونل عشق

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا شما از فروشگاه سایت خرید می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 515
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 603
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,260
  • بازدید ماه : 2,906
  • بازدید سال : 23,463
  • بازدید کلی : 455,738